torsdag 16 december 2010

Hemma i kalla Sverige

Hej på er!

Skulle egentligen skrivit lite tidigare, men har varit så mycket nu när man precis kommit hem.
Iaf. Det är redan 2 veckor sen jag landade i kalla Sverige.
Resan hem gick bra förutom de förseningar vi hade som gjorde att vi kom hem kl 20.00 på kvällen, istället för 12.00 på dagen och detta självklart pågrund av snön! Stor skillnad från att ha svettats på dagarna till att frysa fötterna av sig :)

Fick ett VARMT välkomnande av Systeryster och Patrick på flygplatsen, Hanna fullkomligt kastade sig över mig, och Patrick nästan kvävde mig. Kändes så konstigt att se dem igen, men åh så skönt!

Jag har fortfarande inte förstått att jag har kommit hem tror jag. Allt känns så mysko, konstigt och faktiskt lite jobbigt:( Kan inte förklara hur. Kommer ta ett tag innan jag förstår det tror jag.

I förra veckan var jag uppe i Sigtuna på hemkomstkurs. Det var skitkul att träffa alla de andra igen och höra om hur de haft det i Brasilien och Costa Rica. Vi  diskuterade och reflekterade bl.a över våra upplevelser, vi julpysslade, pratade med en psykolog (vilket var väldigt skönt), lärde oss lite om pedagogik, vad vi ska tänka på när vi föreläser och en massa andra kul och nyttiga saker. Det var riktigt tråkigt att åka därifrån i söndags och säga hejdå till alla. Jag trivdes så bra där med dem! Kommer sakna dem jättemycket!
Annars så ville jag också säga några saker till Kristina, Sofia och Carro:

Kära ni!
Jag är så glad och tacksam för de här 3 månaderna tillsammans med er. Det har varit 3 månader fyllda med många intryck, äventyr, utmaningar, jobbiga stunder och underbara stunder!
Och jag vet att utan er hade det inte varit samma sak för mig. Tillsammans har vi skrattat, varit arga, varit frustrerade, glada, trötta och nyfikna. I olika situationer har vi ALDRIG grävt ner oss utan vi har alltid försökt hålla humöret uppe och skrattat! Skrattat och skrattat och åter skrattat :)
Jag har bara varit hemma knappt en vecka, och jag saknar er redan! Tillsammans med er så delar jag en av de största, OM inte de största jag varit med om i mitt liv. Så många fina minnen! Ni är bra tjejer! 

Här har ni dem, mina tre kompanjoner i Tanzania :)

Caroline "Carro" Blomberg




Sofia Gustafsson


Kristina Ekström



Skriver snart igen.
 För ett sista inlägg på den här bloggen.

Matilda


1 kommentar: